Dobrovoľné označovanie textov alebo vizuálov vytvorených algoritmami by
malo pomôcť používateľom rozlíšiť ich od obsahu vytvoreného ľuďmi,
uviedla podpredsedníčka EK pre hodnoty a transparentnosť Věra Jourová.
Podľa nej sú softvéry "schopné v priebehu niekoľkých sekúnd vytvárať
zložitý, zdanlivo dobre stvárnený obsah a vizuály", generovať obrázky
vymyslených udalostí alebo napodobňovať hlas človeka.
"Nové technológie prinášajú nové výzvy v boji proti dezinformáciám," povedala eurokomisárka.
Internetové platformy majú podľa nej "zaviesť technológiu na rozpoznanie
takéhoto obsahu a jasne ho označiť používateľom". Dodala, že od
výkonného riaditeľa spoločnosti Google Sundara Pichaia sa dozvedela, že
technológia na detekciu a označovanie obsahu generovaného umelou
inteligenciou už bola vyvinutá.
Jourová uviedla, že s označovaním obsahu by sa malo začať okamžite a na
dobrovoľnej báze ho majú zaviesť spoločnosti, ktoré sú signatármi Kódexu
postupov EÚ proti šíreniu dezinformácií.
Kódex podpísalo 44 firiemv vrátane technologických gigantov ako Google,
Meta, Microsoft a TikTok. Twitter v máji od kódexu odstúpil.